Prince of Persia: The Forgotten Sands - ELŐZETES

Amikor Én még kissrác voltam...

Kellemes emlékek kezdtek bennem felelevenedni, mikor neki kezdtem ennek az előzetesnek az írásába. Ugyan az első számítógépem jóval a játék megjelenése után vált fizikailag is valóssá, a Prince of Persia kultusza engem is elért. Tipikusan az a játék volt ami órákig rabul ejtett, benne volt az a potenciál ami miatt az "azért is megcsinálom" szófordulat legalább annyiszor hagyta el a számat mint... na ezt inkább nem írom!


Sarukat fel!

A pixelherceg azóta 3D testet öltött és sok részt maga mögött tudva, hamarosan egy új epizód formájában ismét tiszteletét teszi nálunk.
Jelen információk szerint konzolokra május végén, pc-re június közepén jelenik meg a játék, mely a The Forgotten Sands (TFS) alcímet fogja viselni. Ritka az, ha egy játék címében ismétlik magukat az alkotók -mégha csak egy szóval is..., ha ilyennel találkozunk, szinte biztosak lehetünk benne, hogy ez valamilyen történetszál folytatása lesz!

A TFS kronológiailag a Sands of Time és a Warrior Within részek között helyezkedik el, így próbálva "betölteni" a két epizód közti 7 évnyi űrt. A történet szerint a főhős testvéréhez érkezik, kinek birodalma nem éppen a fénykorát éli! Mivel hercegünk szemét nem csak a vándorlás során szemébe került homok csípi, azonnal akcióba lendül.

A játék motorjául a nagyszerű Anvil kódnevű engine fog szolgálni, melyet legtöbben talán az Assassin's Creed-ből ismernek. A fejlesztők választása nem véletlenül esett erre. Az általa létrehozott látvány káprázatos, hatalmas tereket képes megjeleníteni és nem utolsó sorban rengeteg npc vezérlésére képes.
Ez utóbbi nagyon lényeges, hiszen az ígéretek szerint az ellenséges erők száma jelentősen megsokszorozódik, a hatalmas csatajeleneteket nem csak láthatjuk, hanem mi is részesei leszünk. Hercegünk alaposan felkötheti a gatyáját!

A játékelemeket, játékmenetet illetően sajnos nagyon homályosak az információk. Vagyis infók vannak, de sok újdonságot nem igazán csepegtettek! A fejlesztői videókban rendre azt hallani, hogy a TFS-ben a "Sands of Time világa", a "SoT hangulata", a "SoT-ból ismert..." köszön majd vissza. Számomra úgy tűnik, hogy a Ubisoft a történetre alapozza a játék sikerét, ami igazából semmit nem von le a termék értékéből, de akkor legyen igazán magával ragadó!

A Sands of Time története egy mágikus tőr és egy homokóra körül forgott. Az itt szerzett képességünk mely az idő maniplulálása volt az új részeben is használható lesz. Ez az ötlet nagyon sokat rejt magában, kiváltképp akkor, ha ügyességi, logikai feladatokat is meg kell oldani, szerencsére a Prince of Persia sorozat megmarad a hagyományoknál.
Az idő manipulálása mindkét területen hasznunkra lesz, harc közben megállítva az eseményeket gyors csapást mérhetünk ellenfeleinkre, míg ügyességi pályákon az addig leküzdhetetlen akadályok már-már könnyű mókának fognak tűnni - ez utóbbi esetben például a vízfüggöny kvázi "fagyasztásával" kapaszkodási felületet hozhatunk létre. Ugyan már ismert, de megemlíthető idővel kapcsolatos funkció a történések visszatekerése, ami rendkívül hasznos lesz akkor, ha valami nem az elképzeléseinknek megfelelően alakul.
Hősünk nemcsak az időt, hanem az elemi erőket is segíségül hívhatja. A föld, levegő, tűz, víz felhasználási lehetőségeit már a kedves olvasóra bízom.

Már csak "párat" kell aludni!

A The Forgotten Sands ígéretes alkotásnak tűnik, bízom benne, hogy nemcsak a korábbi részekből átvett elemek fognak feltűnni a képernyőn, hanem új dolgokkal is meglepnek minket! Ha ezt megkapjuk és nyakonöntik egy izgalmas átélhető történettel akkor a Ubisoft egy újabb remek címet tudhat majd magáénak!
Várjuk szeretettel! -megjelenésig irány a mozi...













Összes oldalmegjelenítés