HAWX 2 - ELŐZETES



Nem egész egy hónap múlva az Ubisoft egy újabb sikerjátékának érkezik folytatása, ami nem más, mint a HAWX. A „High Altitude Warfare eXperimental squadron” elnevezés rövidítését magán viselő játék, nem épp a szimulátor jellegéről lett ismert, hanem épp ennek teljesen szembemenve a könnyen irányítható, elejétől végégig arcade akciók közé tette le névjegyét.

A repülős játékok piaca nem valami nagy, de időről időre mindig voltak próbálkozások mind arcade, mind szimulátor fronton, amik megpróbálták kielégíteni a kondenzcsíkra éhes szemeket.

A feldolgozott időszakok többnyire a világháború idejét fedték le, így néhány társával egyetemben a HAWX is igazi kuriózum a modern kori hadviselés terén. Gyönyörű gépmadarak, látványos környezet, kooperatív missziók és élvezetes dogfight csaták meghozták a sikert így várható volt a folytatás.
Lássuk, mivel készül az Ubisoft!



A Tom Clancy neve alatt futó címek közé a HAWX is bekerült, ami a történések idejét és azok jellegét is meghatározza. A terrorizmus, ügynökök, titkos katonai akciók és különleges elképzelt jövőbeli technológiák a jellemzői az író műveinek melyek egy része a HAWX-ból is visszaköszön.

Az első rész egy elképzelt konfliktus körül bonyolódott, és most sem lesz ez másként. A második epizódnak néhány ellopott atomfegyver áll a középpontjában, mely ügy veszélyességét tekintve az első rész viszonylagos magányosságával szakítva, most más nemzetek is segítségünkre lesznek.

A ma divatos több fronton zajló események a HAWX új részében is átélhetők lesznek, név szerint az amerikai, brit és orosz légierő egy - egy pilótájának bőrébe bújva élhetjük át adott szemszögből a történetet. Az, hogy köréjük kanyarítanak e valamilyen személyes történetet még nem egészen tiszta, de úgy vélem érdemes lenne ezzel is kicsit foglalkozni.



A nemzetek felsorolása már sejtet bizonyos dolgokat, mint például a repülők listáját, vagy épp a képernyőn megjelenő hadszíntereket.

Ha hihetünk, és miért ne hinnénk a fejlesztőknek összesen 32 légi jármű teszi tiszteletét a képernyőnkön. Ezek közt megtalálhatóak korunk legjellemzőbb madarai, de olyan gépeket is irányíthatunk majd, melyek igazi legendává nőtték ki magukat. Többek közt ilyen lesz a változtatható szárnyállású F14 Tomcat is.

A felhozatal különlegességei közé tartozik, hogy ezúttal nemcsak elsődleges támadó, hanem támogató feladatkörrel is megbíznak minket, így többek közt egy AC130 - ról is durrogtathatunk illetve robotrepülőket is irányíthatunk, de a részletekről kicsit később.



A HAWX alatt dolgozó motorhoz nem nagyon nyúltak hozzá a készítők azt azonban mindenképp el lehet mondani, hogy szebb, jobb, nagyobb lesz.
A gépek kidolgozására az első részben sem lehetett panasz, de a nemrég látott képek még ütősebbek. A modellek kidolgozása nagyon jó, amiken a páratlanul kivitelezett textúrák feszítenek.
Ugyanez igaz a környezetre is ahol a berepülhető területek látványáért ismételten a GeoEye fog feleni. A nagyfelbontású műholdfotókat, a valóságnak megfelelően bedolgozott domborzatra húzzák rá, melyet végül kiegészítenek 3D-s objektumokkal.
Az előzetes infók alapján a bolygónkra jellemző tájak nagy részén fogunk légi csatákat vívni, így a korallzátonyos tengerparttól a havas hegycsúcsokig húzhatjuk majd a kondenzcsíkot.

Látvány tekintetében nekem az effektek kidolgozása, megvalósítása tűnik jobbnak, de sokszor láttuk már, hogy csak a grafikusok keze csúszott meg egy kicsit fotósoppban a közzétett képek tekintetében, így várjuk meg a fizikai valót. Halkan megjegyzem, nekem tetszik az a kicsit túlkontrasztos színvilág, szívesen látnám így a játékot.



A repülő felhozatal kapcsán részleteket ígértem, hát lássuk. Na, nem a repülök pontos részletezésére gondolok, hanem az említett támogató tevékenységekre.
A folyamatos akciózást próbálják megtörni, jobb szóval élve színesebbé tenni olyan missziókkal ahol elsősorban „nem” mi leszünk a középpontban. Ilyenek lehetnek például a földi csaptok támogatása Spooky - val vagy célpontok bemérése robotrepülőkről. Ez utóbbiak felfegyverzett változataival stratégiai légicsapásokat is végrehajthatunk majd.

Az ilyen jellegű feladatkör bővítésre talán lehetett számítani, de arra talán kevésbé, hogy eddig hanyagolt, de a repüléshez kapcsolódó elemek is bekerülnek a játékba.

Egyszerűsített formában, de a felszállás, leszállás földön és anyahajón, valamint a valóságban nagy kihívást jelentő légi tankolás is szerepet kap, amik remekül színesítik majd az első rész akcióközpontúságát.

Az alkalmazott haditechnika és fegyverek a jelen és a közeljövő technológiájából kerülnek ki, de olyan visszaköszönő elemek is lesznek, amiket az első rész kapcsán már ismerhetünk. A levegő - levegő, levegő - föld rakéták, precíziós bombák közt igazi különlegesség lehet a repülés közben irányítható rakéta.



A HAWX első részének szerves részét képezte a kooperatív mód és természetesen a multis játékmód is, így azt hiszem, csak akkor lenne meglepetés, ha ez most nem kerülne bele.
A single missziókat három társunkkal karöltve teljesíthetjük, míg a hagyományosnak mondható többjátékos módokban 8 fő vehet részt egyszerre.

Az utóbbinak a felépítése megmarad az első epizód által kitaposott ösvényen, konkrétan azon, hogy a légi csaták közben tapasztalati pontokat kapunk. Szintlépés esetén újabb madarak valamit a szárnyak alá aggatható eszközök válnak elérhetővé így növelve esélyeinket az égi hadszíntéren.

Az európai megjelenés hivatalos időpontja szeptember 3. napja.

Végül pedig következzen egy nagyszerű ingame videó melyet az
IGN rögzített az E3 alkalmával. A videó különlegessége egy éjszakai misszió anyahajós felszállással.

Összes oldalmegjelenítés