Medal of Honor - ELŐZETES



Ki ne emlékezne ama nagysikerű partraszállós jelenetre, mely minden szörnyűségét magában hordozva, - szerintem - a valósághűséget tekintve a mai napig legemlékezetesebb a MoH szériából.
Az agyonrágott világháborús téma szolgált alapul az eddigi részeknek, melyek csupán a hadszínterek közti különbséggel nem igazán tudták bennünk felkelteni az érdeklődést. Talán a konkurens program modernizálása kitisztította a MoH sorozat készítőinek fejét is, mikor úgy döntöttek, hogy ugyanezt a vonalat valósítják meg ők is a soron következő részben.


A Medal of Honor új része az amerikai haderő egy különleges egységét mutatja be számunkra. Ők lennének a Tier 1, az a csapat, akiket akkor vetnek be, ha semmiképp sem vallhat kudarcot az akció.

A játék helyszínéül a mai Afganisztán szolgál. A ránk rótt feladatok kidolgozásában volt katonák is részt vettek, így talán elkerülik azt az egysíkúságot, amik a széria utóbbi részeire jellemzőek voltak. Még az is megeshet, hogy egy vagy több valóságban megtörtént eseményt teljes egészében beillesztenek a programba, de valljuk be őszintén az nem valószínű, hogy ilyen infót az orrunkra kötnek.

Én személy szerint bízom a játék ilyen téren való javulásában, hogy feladataink szinte a-z-ig tartalmazni fognak minden olyan elemet/mozzanatot, amiért a végigjátszás után elismerően fogunk csettinteni, hogy ez igen, így kell ezt csinálni!


A játék motorja igazi érdekesség, de nem az elsőre gondolt értelemben. Nem készült ugyanis semmilyen hiper szuper engine a játék alá, hanem azt kell tudni, hogy az egyjátékos kampányt a Unreal 3-as, a többjátékos módot a Bad Company 2-ből is ismert Frostbite motor fogja hajtani.
A két változat különbözőségét nem igazán értem, szinte csak arra tudok gondolni, hogy nem volt elég ember a házon belüli fejlesztéshez így egy társcsapatot - DICE - segítségül hívva oldják meg a feladatot, ők pedig hozzák a maguk alapját.


Az egyjátékos kampány a már említett Afgán helyszínen fog zajlani. Az egy vonalon vezetett történet szál manapság már nem divat, így a MoH új része is több fronton fogja bemutatni ugyanazt a harcot. Természetesen az alapelgondolás megmarad, tehát a Tier 1 csapat tagjaként fogunk az esetek többségében szerepelni, mindig ott és annak a bőrébe bújva, ahol a legnagyobb szükség van ránk. A kisebb kitérők közt megemlíthető például az, hogy egy Apache helikopter gépágyújának kezelése is feladatunk lesz.

Az eddigieknél sokkal nagyobb hangsúlyt kap majd a történet kidolgozása, amiben eddig nem igazán jeleskedtek a MoH utóbbi részei, de most talán sikerült igazán felkészülni.
Hitelesség mindenekfelett, talán így jellemezhető az a cél, amit a készítők kitűztek maguk elé. Ez elsősorban ugye a feladatokban fog megmutatkozni, de a látvány, értem ez alatt az akciójelenetek megkomponálását is, ebbe az irányban építkezik.

Ez lényegében azt jelenti, hogy egy teljesen lineáris játékmenet lesz az alap, amit programozott események fognak színesíteni. Úgy vélem ezzel nem lesz gond, hiszen a Call of Duty sorozat már bebizonyította, hogy az ilyesfajta megvalósítás óriásit dob a hangulaton, így talán a MoH új része alatt is jól fog teljesíteni.


Régen még csak kiváltságosok juthattak be a program béta állapotú tesztjeire, de manapság kezd afelé tendálni a dolog, hogy a készítők a nagyközönség elé tárják a programjukat és meghallgatva a kéréseket igazítanak a játékon.
Szerintem ez nagyon jó irány, de azért meg kell említeni, hogy a béta ilyen közkincsé való tétele elég kétélű fegyver.

Az állapot alapján fel vagyunk készülve kisebb, nagyobb hibákra, amiket a megjelenésig bőven ki lehet küszöbölni, de ha olyan dolgok jutnak a felszínre, amik a játék magját érintik, azt nem nézzük jó szemmel. Ilyen dolgok extrém esetben a projekt bedőlését is eredményezhetik.

Nos, volt nekünk egy MoH multi bétánk, ahol három fegyver, két pálya és két játékmód erejéig lövöldözhettünk. Az előbb említett várható hibákat leszámítva nem aratott osztatlan sikert a produktum, átlagban erős közepesnek volt értékelhető.

Természetesen a végleges változathoz ennek az értékelésnek semmi köze nincsen, de azért azt vegyük tudomásul, hogy egy béta az manapság inkább valami olyasmit jelent, hogy megmutatunk néhány új dolgot, amit esetleg még más nem készített.
Figyu skacok, gondoltunk valami ilyesmire, mi a vélemény?
Ehelyett volt egy látvány terén jó, de egyéb tekintetben silány multi, amit szerintem felesleges volt így a köz elé vinni.


Játékmódok, fegyverek tekintetében semmi hír. Utóbbiak valószínű megmaradnak a jelen kor tárgyainál. A játékmódok érdekesebb témakör, de sajnos a béta alatt elpuskázták azt a lehetőséget, hogy bemutassanak valami új dolgot. Jelen állás szerint a hagyományos módok valamilyen fantázia névvel illetett változatai fognak minket elcsábítani, feltéve, ha sikerül.

A CoD új részének előzetesében írtam néhány érdekes multis játéktípusról, mint például a tárban egy golyó és hasonlók. Az ilyenek újításnak nevezhetőek, így igyekezve kitörni az eddig megszokott sablonból.


Az Medal of Honor egyjátékos kampánya több mint ígéretes, de ha a multi nem ad újat, akkor az EA nem fogja sikerre vinni játékát.

Mi reméljük a legjobbakat!


Összes oldalmegjelenítés