Prototype - TESZT


Fertőzések, szuperhatalom, nyitott világ, szabad játékmenet, egy gyönyörű New York. Ez jellemzi a Prototype játékot, amit PC-n teszteltem le nem is olyan rég. Az Activision és a Radical tanulva az Incredible Hulk projekt hibáiból, most a Prototype-ot próbálták eladni a nagyközönségnek, több-kevesebb sikerrel, hiszen az angol eladásokon meglehetősen remekül szerepelt a franchise. A program hypolása tökéletesre sikerült. Méltó ellenfele lett a PS3 exkluzív inFamous, Sucker Punch fejlesztette játéknak.

A játékélmény garantált. A Prototype története szerint a főhős, Alex Mercer amnéziában szenved, s a legnagyobb bánatára egy katonai bázison, egy műtőasztalon tér magához. Valami történt vele, nem stimmel a szervezete. Célunk a katonai létesítmény elhagyása lesz főhősünkkel, s felkeresni azt, aki által ilyenné, azaz egyszerű szóval éljek: mutánssá váltunk. A hiányzó láncszemet, a történetet az emlékeink segítségével, és annak kutatásaival fogjuk tovább csúsztatni, hogy megértsük azt, amivé tehát váltunk. Valószínűleg egy állami összeesküvés áldozata lett Alex.

Mercer az, aki Manhattan és a Világ meglepetés személyisége is egyben. Kezdetben nagy erővel bír, ami nagy felelőséggel jár (By Pókember) a civilek épsége miatt, de a fejlesztők még a játék elején teljesen megfosztanak minden speciális tulajdonságoktól, hogy ne fulladjon le a játékmenet és a hangulat bizonyos idő után. Kikerülünk a nagyvilágba hősünkkel, kezdhetünk mindent elölről. Mellékküldetéseket vehetünk fel. A játék során tankokat, repülőket és helikoptereket is vezethetünk. Utóbbiakat csak úgy tudjuk megtenni, hogy "belenézünk" a speciális tanuló képességünkkel a pilóták emlékeibe (majdnem mint ahogy Trinity tette azt a Mátrixban a helikopter vezetéshez), s látványos gyors tanfolyam zajlik le mozgó, beflashelt képekben. Lesz lehetőségünk lopakodni is, így akár könnyen bejuthatunk a helyi, városi katonai táborokba szabotázs akciókat végrehajtani. Nyilvánvalóan magasabb rendű tisztekbe érdemes belekötnünk illetve "belebújni". :D

A Prototype-ot parkour játéknak is nevezik, talán nem véletlenül: Mercerrel állandóan a városban kell ügyködnünk, futási sebessége pedig eléri a több mint 90 mérföld/órát. Igen..., jól olvassátok. A főhős képes bárhol futni egyszerű könnyedséggel, bármilyen épület falára fel tud mászni, hasonlóan mint Peter Parker a Spiderman játékokban. Megmászhatjuk (nyugodtan lehet ezt a szót használni) Manhattan egyik legnagyobb épületét, a Chrysler-t is, s onnan leugrani igen látványos lesz, becsapódásként talajt érve pedig látványos kráter képződik alattunk.

Mivel Manhattanben valami furcsa dolog történt, így állandó a katonai jelenlét, Mercert elakarják kapni mindenképpen a képességei birtoklása miatt. Az teszt elején, mint már említettem a fejlesztők elveszik minden eddigi extra képességi pontjainkat, így tudunk fejlődni is a történet előrehaladtával: kap némi RPG-s elemet a játékprogram, aminek sok hardcore játékos fog örülni. A játék közepe, de inkább a vége felé Mercer egy feltuningol(ha)t(ó) karakter lesz, minden speciális támadás elérhető lesz. Teste segítségével fegyvereket alakíthat át: pajzst, csápokat, karmokat, pengéket, kettős peremű kardokat alakíthat át, amellyel látványos kaszabolást hajthatunk végre. A felfejlesztett képességeinkkel tankokat tehetünk tönkre, sőt még helikoptereket is legyűrhetünk a föld felszínére egy autó vagy még látványosabb esetben egy tank hozzávágásával. De ez legyen az olvasónk fantáziája, hogy miként is teszi azt:) Biztosra veszem, hogy mára már igen sokan megszerezték a játékot.

Manhattan mindemellett gyönyörű és részletekben gazdag kidolgozottságú lett (a fejlesztők New Yorkot még ősszel feltérképezték helikopterről fotózva, hogy minél korrektebb legyen a város látványossága), a Central Park, a Time Square tényleg ott van, ahol lennie kell. Még a híres amerikai hősiesség és az erényesség jelképe, a Szabadság-szobor is ott dekkol a szigeten. Egyébként minden városi nevezetesség zöme megtalálható. Mindig elszerettem volna jutni pl. a Time Squerre, de most van esélyem ezt megtenni Alex Mercerrel, és a Prototype ezt minden játékosnak biztosítani tudja, amennyiben elindítja a Play ikont az asztalról. Jól, s szépen optimalizált játék, hiszen a konzolos verzió hozta a stabil 40-60 fps-t, még akkor is, amikor sok minden történik körülöttünk.

Művészet terén sokat lop a játék a 28 nappal később és a 28 héttel később valamint a Pókember filmektől. A fejlesztők ezt be is ismerték, hogy sok jó filmből merítettek alapötleteket az ígéretes játékukhoz. Alex Mercer is tulajdonképpen egy koppintás, több karakterre hasonlít, vegyük pl. az Assassin's Creed főhősét, Altairt. Bár a játék során nem mutatnak több részletet a csuklyás, suhanc Alex arcberendezéséről. A karakteranimáció, a mozgáskultúra, a speciális képességek legtöbbje a Pókemberre hajaz (Web of Shadows), hiszen ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy Mercerrel többek között szörfözni is tudunk a testek segítségével, csakúgy, mint ahogy tette azt Peter Parker, a szintén Activision gondozású játékban. Számíthatunk számtalan bossfightra is, amelyek többnyire fertőzöttek lesznek: a Hydra és a Mother nevezetű lény kifejezetten kihívást fog nyújtani még a hc játékosoknak is, főleg utóbbi.



A Radical úgy gondodlom meg van elégedve a fejlesztésekkel, sajnos a sürgető publikálási idő miatt a többjátékos módot kivették a programból, mivel nem felelt volna meg a mai multiplayer elvárásoknak, és inkább az egyjátékos kampányra gyúrtak, ami sokkal több játékidőt igényel, mint a mostani átlagjátékok többsége. A készítők 18-20 óra játékidőt ígérnek egy átlagos játékos számára, aki csak a sztori főszállal foglakozik. Igen ám, én éppen ezt tettem és 10-12 óra alatt végigjátszottam a gammát. Ennyit erről. Egyébként ha a fejelsztők ilyet ígérnek, akkor mindig +- 5 órával kell, hogy számoljunk. A játékszoftver 2009. június 9-én jelent meg a boltok polcain PC-re, PS3-ra és Xbox360-ra az Activison közreműködésével. Nyári időszak legsikeresebb, blockbuster címmé vált. Várjuk a folytatást!

8/10

Összes oldalmegjelenítés