HAWX 2 - demó TESZT



Már egy hete elérhető a HAWX 2 demó változata, de sajnos csak konzolokra, így a PC tulajdonosok a megjelenésig nem tapasztalhatják meg a játék beharangozott újításait. Az elmúlt hétvégén sikerült PS közelbe kerülnöm, így végre kipróbálhattam a demót, melyről szeretném megosztani véleményemet főleg azokkal, akiknek eddig nem volt lehetőségük próbát tenni.


A demó során két misszió volt játszható, melyek közül az egyik légi tankolással a másik éjszakai anyahajós felszállással mutatott újat az elődhöz képest, de haladjunk sorban.

Az előzetes képek alapján a grafika jobbnak tűnt az első résznél. Lehet, hogy ez csak a Pc-s változat esetén lesz észrevehető, mert be kell valljam, Én konzolon semmi lényeges különbséget nem vettem észre. A repülőgépek talán kicsit szebbek, de a táj megvalósítása nem sorolható az újítások közé. Továbbra is jól néz ki ez tény, de közelről ugyanúgy látszódik, hogy csak a textúra teszi széppé az igencsak poligonszegény környezetet.

Ez persze jó akkor, ha stabil képkocka számra vágyunk, így a Pc verzió próbája nélkül nem nevezném negatívumnak.


Ami az irányítást illeti szinte semmi nem változott. Továbbra is könnyen kezelhető, az akció sűrűjében sem veszünk el az analóg kar és a gombok közt, csupán annyi előrelépés történt, hogy gépünk sebességére érdemes lesz jobban figyelni mivel az most már képes az átesésre.

A két újdonságként említhető elem a légi tankolás, illetve a fel és leszállás párosa. Ez utóbbiakról sokat nem érdemes beszélni, arcade játékról lévén szó felszállásnál csak a gáz, leszállásnál a jó pozíció megtalálása lehet kihívás.

Ennél sokkal nehezebb lesz a tankolás kivitelezése, amit szerintem sikerült nagyon elrontani. Az egész úgy kezdődik, hogy egy nagyobb kört kell becéloznunk ez által irányba állunk, ha ez megtörtént elkezdhetjük a közelítést a tanker felé.

A célra állás kellő gyakorlás után nem lenne nehéz, de egy segítségnek tervezett dolog szerintem pont ellenkezőleg sült el. Ahogy közeledünk a cumihoz a kamera egyre jobba rázoomol a tankoló csonkra, sőt ha megfelelő közelséget érünk el, akkor szinte csak azt látjuk. Ha valamilyen irányba egy kicsit is el vagyunk csúszva akkor a zoom során abszolút nem lesz viszonyítási alapunk, legtöbbször esetben csak a nagy kékséget fogjuk látni akkor is, ha durván 1-2 méterrel lehetünk a cél mellett! Szóval ez inkább idegesítő, mint kihívást nyújtó feladat. Mivel ennek a végrehajtása időhöz kötött sokszor említjük majd az ötletgazda felmenőit.


Összességében a HAWX 2 bemutató anyaga nem sikerült olyan jól, mint arra számítottam, az újításként beharangozott elemeket leszámítva pedig nem sok minden említhető az új rész javára, így jelen állás szerint inkább a rókabőr jelzővel illethető. Bízom benne, hogy a demónak nevezett kivonat ellenére a teljes változat jobb összképet ad majd.

Összes oldalmegjelenítés