Driver: San Francisco - ELŐZETES



1999-et írtunk, amikor megjelent a nagysikerű Driver autós akciójáték, mellyel magam is rengeteg órát töltöttem el. Története, viszonylag szabad „felfogású” játékmenete akkoriban elég ritkaságnak számított, ami miatt nagy rajongótábort szerzett magának.

A játék a későbbiekben sorozattá bővült, mely jellemzőt a második és harmadik, majd a Paralell Lines alcímmel megjelenő negyedik rész megjelenésével érdemelte ki.
Ez utóbbi részeknek voltak újításai, hogy egyet példaként említsek az autóból való kiszállás lehetősége, amit talán mondhatni kétséget kizáróan a szintén nagysikerű GTA ihletett.

Az újítások, vagy újítani akarások nem igazán győzték meg a játékosokat, főleg a Driv3R, mely közel sem felelt meg a várakozásnak, őszintén szólva csúfosan szerepelt. Az elmúlt években már elhintettek némi infót a sorozat folytatásáról mely a teljes újragondolás jegyében készülődik, de egészen az idei E3-ig nem igazán volt hivatalos állásfoglalás a programot illetően.



A fejlesztők közti ide -oda tologatás vége az lett, hogy az Ubisoft felkarolta a játékot és a korábban ilyen olyan alcímet most véglegesítve Driver: San Francisco néven bejelentette illetve a már elkészült részeket képernyőre téve prezentálta játékát.

A bejelentések ideje rendszerint meghatározza a megjelenés dátumát. Most sincs ez másként. Az átlagosnak mondható 1,5 -2 évhez képest most viszonylag szerencsésebbnek mondhatjuk magunkat, hiszen a játék kiadása a jövő év első negyedévében esedékes.

Mára a történet, néhány játékmenetet érintő fícsör már napvilágot látott, így itt az ideje az előzetesnek.

Egy apró érdekesség még az infóáradat előtt, hogy a játék a szokásos platformok mellett elérhető lesz az OnLive rendszeren keresztül is, mely ugyan hazánkat nem mostanában fogja elérni, de akit érdekel mi is ez, hamarosan olvashat róla egy ismertetőt itt a Hungamer-en.



Sorozatról lévén szó szinte elkerülhetetlen dolog a történet folytatása. Nos, a forgatókönyvíró a Driv3R után nem sokkal kezdett újabb lapot, amiből kiderült, hogy a két főszereplő John Tanner és Charles Jericho túlélte a legutóbbi összetűzést. Mivel Joshi Bharat sem tudta kibékíteni a két ellenérdekelt félt, a páros San Francisco mára jelképpé vált hídján egy „kisebb” üldözést követően szemtől szemben próbál pontot tenni a történet végére.

A dolog amolyan bátorságpróbaként is felfogható eseményben teljesedik ki, és mit is várhatnánk? - a két száguldó autó frontálisan egymásnak rohan. Tanner sérülései miatt kómába esik, és itt jön a lényeg, mivel maga a játék az Ő álmában/tudatában fog zajlani. Ez a megoldás sok lehetőséget rejt megában, gondoljunk csak arra, hogy a megszokott földi dolgok egy álomban szinte szabadon értelmezhetőek, így akár meg is magyarázva néhány történést.



A címből már kikövetkeztethető, hogy a játék helyszínéül a trailerben is látott Golden Gate híd otthona, San Francisco fog szolgálni. A készítők elmondása szerint több mint 300 kilométernyi útszakaszt modelleztek le, ami elég nagy szám ahhoz képest, hogy csak egyetlen városról van szó. Az mondjuk igaz, hogy ott azért egy város majdnem akkora, mint nálunk egy megye...

A játék csak és kizárólag az autózásról fog szólni, ami azt is jelenti, hogy a kocsiból kiszállós szabadon sétálós elemet száműzték a programból. Bekerült viszont egy újdonság, amit Shift néven illetnek.

Ezt egy olyan lehetőséget ad a játékos számára, hogy bizonyos helyzetekben egy másik járműbe csúnya szóval át teleportálhatunk, így segítve magunkat a feladat teljesítésében.

Természetesen ez a lehetőség nem lesz automatikus mivel ennek a használatához egy „Shift meter” nevű kijelző kell feltöltenünk. Nem lesz bonyolult dolog, mert ugratásokkal farolásokkal könnyen megtehetjük majd, de arra minden bizonnyal fel kell készülni, hogy az akció sikerét nem fogjuk látvány drifteléssel kockáztatni. Egyszóval a helyzet átlátása, a lehetőségek minél jobb kihasználása adhat kihívást.



Az eddig kikerült információk nem szóltak a feladatok konkretizálásáról, de talán felesleges is ebbe belemenni, mert tényleg nem sok értelme lenne az autós üldözés a messziről követés mikéntjét kielemezni.

Én bízom abban, hogy a feladatok elég sokszínűek lesznek ahhoz, hogy az alapvetően monoton autózást kicsit feldobják.

Ez utóbbit a beharangozott autócsodák is segíteni fogják, amiből nem kevesebb, mint 100 lesz megtalálható a játékban. Ezek közt szerepelnek olyan igazi klasszikusok, mint a Vissza a jövőbe film sztárja a DeLorean vagy a méregdrága Pagani Zonda nem is beszélve a trailerben is látott Dodge Challangerről mely a Driver SF szimbóluma is.

Ez utóbbi miatt, akik a játék gyűjtői változatát vásárolják meg, megkapják eme csodás járgány 1:1 arányú működőképes mását is. Jó is lenne... szóval egy méretarányos kicsinyített modellt.



A Driver új része természetesen rendelkezni fog többjátékos móddal is. Konkrét nevekről, típusokról egyelőre nem esett szó, de a körversenyeken kívül lesz pár olyan érdekesség is, ami a játék egyik fő elemét a kocsik közti váltást is megengedi. Az egyik ilyen mód lényege, hogy egy autót kell követnünk. Minél közelebb kerülünk, minél pontosabban követjük annál több pontot kapunk. Ellenfeleink megpróbálják ezt a kocsit kitéríteni, melybe szükség esetén átugorva menthetjük ki magunkat a szorult helyzetből.

Ha még lesz ilyen ehhez hasonló, a spéci játékelemekhez igazodó feladat annak nagyon örülni fogunk, a kérdés csak az, hogy mindez hosszú távon mennyire lesz meghatározó/szavatos.



Összességében a Driver: San Francisco visszatér a gyökerekhez, és azt az eredeti elképzelést folytatja, amit az első rész kizárólag autózásra koncentráló játékmenete megteremtett.

Várjuk!

Összes oldalmegjelenítés