Lara Croft and the Guardian of Light - ELŐZETES



A nagy játék kiállítások alkalmával mindig van néhány olyan cím, amiről tudjuk, hogy ott fogják bejelenteni, így esetenként rajongók milliói várják, hogy nagyra becsült kiadójuk kimondja a varázsszavakat. Az idei E3 alatt is sokan voltak, akik az évek során egyre szebb idomokkal megáldott Lara Croft újabb kalandjának beharangozását várták. A hír elhangzott, Lara jön, de nem olyan köntösben, ahogy gondolnánk... - lehet sokan köntös nélkül kíváncsiak rá!

A játék csak elektronikus formában - lesz - elérhető, mivel az XBox tulajdonosok az exkluzivitást kihasználva már egy ideje tolhatják a játékot, de csak egy kis megkötéssel, ugyanis a többi platformra való megjelenésig (szept. 28.) nem használhatják a kooperatív módot ami Lara újragondolt kalandjának talán legnagyobb erénye lesz.


A történet szerint, az ókori Közép-Amerikában, a fény őre Totec és a sötétség őrzője Xolotl között nagy háború dúlt, amit Totec, a jó oldal képviselője elvesztett, mikor a Xolotl egy mágikus tükör használatával alvilági szörnyeket hívott segítségül. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy Totec túlélte az ütközetet és egy csellel ellenfele fegyverét használva örökre a tükörbe zárta Xolotl-t, Ő maga pedig szoborrá változva őrizte azt.

Főhősnőnk ismerve a legendát, céljául tűzte ki a mágikus tükör megtalálását, mely ügyben sikerrel is jár, de nem sejtette, hogy követői is vannak útja során, akik nem a megtalálás jogát szeretnék magukénak. A dolgok akkor fordulnak a legrosszabbra, amikor Xolotl kiszabadul börtönéből és erejéből semmit sem veszítve ott folytatja a leigázást ahol abbahagyta.

A sötét oldal fő gonoszával együtt a szoborrá változott Totec is feléled, aki a régésznő segítségével az elkövetkező napfelkelte előtt próbálja megállítani Xolotl-t.


A program megmarad az ősök által jól kitaposott ösvényen, miszerint az egzotikus, csapdákkal, kapcsolókkal és még ki tudja mivel megtűzdelt helyszíneken kell feladatunkat teljesíteni. A mostani megvalósítás annyiban változik, hogy Lara ezúttal segítőtársat is kap Totec személyében.

A játékmenet alapvetően a két karakter összedolgozására épül, hogy egymás különböző képességeit használva gyűrjék le az újabb és újabb akadályokat.
Így például Lara át tudja dobni csáklyáját egy szakadék felett, majd a kötélen Totec átsétál vagy épp a fény őrének pajzsát Lara dobbantóként használhatja a magaslatok eléréséhez.

Összességében ez csak két apró példa volt abból, amivel a programozók készültek, ugyanis a feladatokat sokszor nagyon precízen, esetenként időre kell végrehajtani, ami igencsak meg tudja majd nehezíteni dolgunkat.

Hasonló játékmenetet már láthattunk, így meg vagyok győződve arról, hogy volt honnan ellesni dolgokat illetve saját ötletekkel kiegészíteni azt így alkotva meg a közel tökéletes játékmenetet.


Sajnos azonban van egy rossz hír is, ez pedig az, hogy egyedül játszva csak Lara lesz irányítható, Ő lesz egyedül a pályákon, tehát egyjátékos kampány esetén nem lesz lehetőség a karakterek közti váltásra és a feladatok ilyen mód teljesítésére. Kár érte.
Jó dolog viszont, hogy így sem fog unalomba fulladni a játék, hiszen egy manapság divatos fejlődési rendszer is a program részét képezi majd, így egyedül kalandozva az újabb tárgyak, képességek megszerzése fog lekötni minket.

Alapvetően elmondható tehát, hogy a Lara Croft and TGOL a kooperatív kampányra épít, és ott teljesedik ki igazán. A két külön vonal történetben kicsit különbözik, de pályáiban teljesen azonos, így akár menet közben is csatlakozhat majd hozzánk valaki, vagy épp fordítva, hogy adott ponttól már karöltve küzdjenek meg Xolotl seregei ellen.

A készítők elmondása szerint, a játékidő kb. 6 óra lesz, ami elég kevésnek mondható, de úgy érzem, hogy van a játékban annyi potenciál, hogy a szavatossági időt ennek többszörösére tolja ki. Nem egyszer fogjuk végigjátszani az biztos.


A beillesztett képeket és a videókat látva a látványra nem lehet panaszunk. Érdemes megemlíteni, hogy a megjelenítéshez nem írtak új motort, hanem az Underworld alatt is dolgozó rendszeren finomítottak kicsit.

A megmaradt magon kívül a körítés egy része is változatlan marad, így a korábbi Tomb Raider epizódok zenéi ismét megszólalnak majd.

Ami viszont mindenképp változáson kell, hogy átessen az az irányítás, elvégre az eddigi teljes 3D nézetet, most egy kötöttebb izometrikus látvány váltja fel. Bár a videók általában úgy készülnek, hogy előre begyakorolják, aztán felveszik az adott részt, nekem ennek ellenére úgy tűnik, hogy nem lesz agyon bonyolítva a rendszer. Erre jó példa az is, hogy az alap fegyverek lőszerigényére nem kell figyelni, ugyanis végtelen mennyiségben áll majd rendelkezésre.

Számomra nagyon tetszik sok egyéb megoldás is, amik akcióközpontúvá - most ide értem a logikai feladványokat is - teszik a programot így csak a lényegre kell koncentrálnunk, ami nagyon fontos ebben a kategóriában.


Az eddigi tesztek során melyek ugye mind az XBox verzióra vonatkoztak átlagosan 87%-ot kapott a játék, ami nagyon jó ahhoz képest, hogy sok esetben ez még nem tartalmazza a koop által nyújtott élményt/teljesítményt.

Lara új kalandja nem tartozik bele a Tomb Raider sorozatba, aminek oka igazából csak a játékmenetbeli eltérés, de a sorozat eddigi rajongói biztosan szeretni fogják, akik pedig ódzkodtak a régész hölgy személyétől, így más megvilágításba helyezve talán mégis megbarátkoznak vele.

A Lara Croft and the Guardian of Light szeptember 28. napján lesz elérhető PS3 és PC platformokra - elektroikus formában - illetve ezen a napon aktiválódik az addig exkluzivitást élvező Xbox tulajoknak a koop lehetőség.

A játék várható ára 15 dollár vagy ennek megfelelő pont.

Összes oldalmegjelenítés